Friday, February 7, 2014

Purinaa takkaa(n), tarinaa pukkaa(n)!

Kun Havaintoja elämästä -Kaikki sanat mitä en saanut sanotuksi kirja alkaa olla valmiina (on siis oikoluku- ja hiomisvaiheessa kuten edellisessä tekstissäni jo totesin), niin aivot puskevat jo uutta alkua romaaniin, joka olisi eräänlainen spin off-tarina Havaintoja elämästä kirjan maailman sivuhenkilön elämästä. Ja mulla kun on se Hurmepukki kesken ja muutakin settiä. Voi voi voi. No, ei parane valittaa, kun kerran ideoita pukkaa ja luovuutta piisaa

Aivoni ovat omituiset. Luit varmaan tuon ingressin tämän tekstin alusta. Se on totta. Nyt kun minulla on editoimisvaiheessa Havaintoja elämästä kirja ja aloitan työstämään toden teolla seuraavaksi Hurmepukki-kirjaa, niin minun aivot sitten päättivät näemma tehdä viksun vedon...

Frendini Millan kanssa juttelimme toissayönä ja Milla heitti minulle, että "kirjoitathan mulle jonkun kivan nörttipojan treffeille" ja vastasin että "kenties jossain myöhemmässä seuraavassa kirjassa"... ja nukuin yön yli. Menin bussilla eilen keskustaan iltapäivällä ja *tadaa!* meikällä alkoi pyöriä alkukohtaus päässä. Kun tulin himaan loppuiltapäivästä ja istuin koneen äärelle, kirjoitin siltä istumalta kirjan alkukohtauksen.

Tällä hetkellä olen jo menossa 10. sivun puolivälissä. Teoksen työnimi on
"Milla - Tätä kaikkea ette tienneetkään minusta" Älkää kysykö mistä noita nimiä revin. Ne vain tulevat jostakin ja en minä tiedä itsekään mistä ne nimi-ideat pulpahtavat. Syvältä alitajunnasta, veikkaan ma.

Mutta todellakin, ihan kuin ei olisi muitakin proggiksia tässä jo työstössä valmiiksi. AAAARGH minun ylipulppuavia aivojani. Weird Talesia varten ideoin par'aikaa englanninkielisiä runoja ja tekstejä ja pitäisi aloittaa niitten kirjoittaminen pian. Yhteen novellikisaan aloitin eilen kirjoittamaan tulevaisuuden low tech sci-fi-dystopiaan sijoittuvaa tarinaa . Mutta ei se mitään, oikoluetaan yhtä, ideoidaan enkkutarinoita, kirjoitetaan sci-fi-novellia, Hurmepukkia ja lisäksi tuota Millaa. Ainakin uuden työstöön pongahtaneen romaanin hahmon esikuvana ollut Milla on innoissaan ja jänskättää tarinan etenemistä.

Ja ei voi muuta kuin tosiaan kiittää ystävääni ja hienoa ihmistä Milla Suomalaista tästä uudesta romaani-ideasta, josta on siis tulossa tuo edellämainittu Milla-tarina! Meidän keskustelumme herättivät tarinan unestaan tai kenties minut unestani ja sai minua kuuntelemaan tarinaa, joka kertoo minulle elämästään ja koitan parhaan kykyni mukaan kertoa tarinan siten että tekisin kunniaa tarinan elämälle ja olemassaololle!

Mystistä, outoa, hillitöntä ja mahtavaa!!! Ei tosiaan parane valittaa, kun ideoita tulee, pitää vain nauttia tilanteesta ja työstää tarinoita, kun kerran on ideoita ja työstettävää.

Hyvää luovuuden kautta lukijoilleen toivottaen,
Krisse Chrissie Heart Sydän,
erinäisten alakulttuuritarinakirjojen työstäjä ja muuten vaan mielenkintoinen persoona :)

No comments:

Post a Comment